Cookies

Cookies – co to?


Cookies to w tłumaczeniu z języka angielskiego „ciasteczka“. Nazywano je tak inspirując się brytyjskim zwyczajem, który każe poczęstować gości ciasteczkami i w ten sposób wywołać przyjazną atmosferę.

W internecie cookie to mały plik tekstowy, który strona internetowa zapisuje w Twojej przeglądarce („zaoferuje ciasteczko“). Później może zapisaną informację przeczytać. W ten sposób strona pozna, że odwiedzasz ją ponownie i np. nie pokaże wiadomości powitalnej. Cookies wykorzystywane są do bardziej skomplikowanych zadań np. są niezbędne na większości stron oferujących opcję zalogowania.

Cookies nie są zapisane w przeglądarce na zawsze. Wszystko zależy od ustawień przeglądarki i samych cookies. Niektóre są zapisane tylko w momencie, kiedy masz otwarte określone strony. Inne są aktywne przez kilka dni czy miesięcy.

Więcej dowiedzieć się można np. na Wikipedii.

 

Jak pracujemy z plikami cookies?


Filtrujesz produkty zgodnie z ceną, dodajesz produkty do porównania czy umieścisz produkt
do koszyka. Chwilę potem musisz nagle wyjść i zamykasz przeglądarkę. Kiedy wrócisz, w ustawieniach na stronie nic się nie zmieniło – to wszystko dzięki plikom cookies. To jeden z przykładów jak cookies ułatwiają pracę na komputerze. Korzystamy także z kluczowych cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie np. po zalogowaniu.

Żebyśmy mogli ulepszać nasze usługi musimy bardzo dobrze orientować się w tym, co się dzieje na stronie. Sprawdzamy, z których funkcji użytkownicy korzystają najczęściej, dzięki czemu możemy udoskonalać stronę. Jeśli gdzieś pojawią się problemy – wiem o tym bardzo szybko. Musimy wiedzieć jak często klienci odwiedzają naszą stronę, bo od tego zależy wielkość serwera. Korzystamy z analitycznych cookies w usłudze Google Analytics. Pozwalają nam na analizowanie wydajności kanałów sprzedaży on-line.

Kogo nie widać, jakby nie istniał. Dlatego korzystamy ze stron trzecich: Google AdWords, Seznam Sklik, Facebook i RTB House, które pomagają nam z analizą działania reprezentowanych przez nie kanałów sprzedaży. Po prostu musimy widzieć, jak działają poszczególne reklamy, żebyśmy mogli je optymalizować. Cookies mogą być używane zawsze przy remarketingu, który zapewnia personalizację reklam i ich odpowiednie ukierunkowanie.

 

Jak zablokować cookies?


Korzystanie z cookies można ustawić w przeglądarce internetowej. W niektórych przeglądarkach możesz usunąć poszczególne cookies ew. zablokować zapisywanie wszystkich cookies. Więcej informacji znaleźć można w centrum pomocy Twojej przeglądarki lub w internecie:

Google Chrome: komputerUrządzenie z Androidem | iPhone i iPad

Microsoft Edge

Firefox

 

Przy skasowaniu czy zablokowaniu wszystkich cookies strona może gorzej działać, niektóre funkcje mogą być niedostępne.

 

 

 

 

Please log in again

We are sorry for interrupting your flow. Your CSRF token is probably not valid anymore. To keep your e-shop secure, we need you to log in again.

Thank you for your understanding.

Zaloguj sie