Cookies

Cookies – co to?


Cookies to w tłumaczeniu z języka angielskiego „ciasteczka“. Nazywano je tak inspirując się brytyjskim zwyczajem, który każe poczęstować gości ciasteczkami i w ten sposób wywołać przyjazną atmosferę.

W internecie cookie to mały plik tekstowy, który strona internetowa zapisuje w Twojej przeglądarce („zaoferuje ciasteczko“). Później może zapisaną informację przeczytać. W ten sposób strona pozna, że odwiedzasz ją ponownie i np. nie pokaże wiadomości powitalnej. Cookies wykorzystywane są do bardziej skomplikowanych zadań np. są niezbędne na większości stron oferujących opcję zalogowania.

Cookies nie są zapisane w przeglądarce na zawsze. Wszystko zależy od ustawień przeglądarki i samych cookies. Niektóre są zapisane tylko w momencie, kiedy masz otwarte określone strony. Inne są aktywne przez kilka dni czy miesięcy.

Więcej dowiedzieć się można np. na Wikipedii.

 

Jak pracujemy z plikami cookies?


Filtrujesz produkty zgodnie z ceną, dodajesz produkty do porównania czy umieścisz produkt
do koszyka. Chwilę potem musisz nagle wyjść i zamykasz przeglądarkę. Kiedy wrócisz, w ustawieniach na stronie nic się nie zmieniło – to wszystko dzięki plikom cookies. To jeden z przykładów jak cookies ułatwiają pracę na komputerze. Korzystamy także z kluczowych cookies, które umożliwiają prawidłowe działanie np. po zalogowaniu.

Żebyśmy mogli ulepszać nasze usługi musimy bardzo dobrze orientować się w tym, co się dzieje na stronie. Sprawdzamy, z których funkcji użytkownicy korzystają najczęściej, dzięki czemu możemy udoskonalać stronę. Jeśli gdzieś pojawią się problemy – wiem o tym bardzo szybko. Musimy wiedzieć jak często klienci odwiedzają naszą stronę, bo od tego zależy wielkość serwera. Korzystamy z analitycznych cookies w usłudze Google Analytics. Pozwalają nam na analizowanie wydajności kanałów sprzedaży on-line.

Kogo nie widać, jakby nie istniał. Dlatego korzystamy ze stron trzecich: Google AdWords, Seznam Sklik, Facebook i RTB House, które pomagają nam z analizą działania reprezentowanych przez nie kanałów sprzedaży. Po prostu musimy widzieć, jak działają poszczególne reklamy, żebyśmy mogli je optymalizować. Cookies mogą być używane zawsze przy remarketingu, który zapewnia personalizację reklam i ich odpowiednie ukierunkowanie.

 

Jak zablokować cookies?


Korzystanie z cookies można ustawić w przeglądarce internetowej. W niektórych przeglądarkach możesz usunąć poszczególne cookies ew. zablokować zapisywanie wszystkich cookies. Więcej informacji znaleźć można w centrum pomocy Twojej przeglądarki lub w internecie:

Google Chrome: komputerUrządzenie z Androidem | iPhone i iPad

Microsoft Edge

Firefox

 

Przy skasowaniu czy zablokowaniu wszystkich cookies strona może gorzej działać, niektóre funkcje mogą być niedostępne.